Vad kan vi hjälpa till med?
Allmänna frågor
Varför kan det vara så billigt?
Vi köper fröna och våra blomsterlökar direkt från tillverkaren och packar dem själva, vilket innebär att du undviker de höga priser som många andra återförsäljare har på fröer. Du får alltså ekologiska frön och blomsterlökar i toppkvalitet, men till överkomliga priser.
Får jag guider med?
Alla våra produkter innehåller guider på baksidan, så att du enkelt och intuitivt kan komma igång med att så dina frön eller blomsterlökar.
Kommer ert sortiment att bli större?
Ja, vi arbetar ständigt på att få in nya fröer och blomsterlökar när vi är säkra på att kvaliteten är i topp.
För oss är det viktigt att du hittar de frön och blomsterlökar som du just behöver till ditt projekt. Om du har idéer är du alltid välkommen att ge oss feedback. Skriv till info@blandafron.se
Hur länge håller era ekologiska frön?
Hållbarheten på fröna varierar beroende på sort. Generellt är hållbarheten flera år längre än man kanske tror. Du bör dock vara medveten om att grobarheten minskar över tid. Grobarheten på upp till 88% är alltså inte nödvändigtvis lika hög om du har fröna i flera år.
För att hjälpa dig har vi hållbarhetsdatum på alla våra frön. Detta är dock endast vägledande, och du kan mycket väl uppleva att fröna gror även efter detta datum. Vi rekommenderar självklart att du sår dina frön före hållbarhetsdatumet för att uppnå det bästa resultatet.
4o mini
Hur förvarar jag bäst mina frön?
Det viktigaste när du ska förvara dina frön är att det är svalt och torrt, utan för mycket solljus.
Vad händer om jag beställer en förbeställning och något som är på lager?
Om du beställer något som är på förbeställning tillsammans med varor som är på lager, kommer hela din beställning att skickas först när den förbeställda varan är på lager.
Betalning
Vad gör du om ditt betal- eller kreditkort blir avvisat?
Om ditt betal- eller kreditkort blir avvisat, vänligen försök med ett annat kort eller kontakta din bank.
Du är också alltid välkommen att kontakta oss, så hjälper vi gärna till med den hjälp vi kan erbjuda.
Vilka betalningsmetoder kan du använda?
Vi erbjuder betalning med VISA, MasterCard, Swish Klarna. Om du vill betala via faktura kan du helt enkelt skriva till oss på info@blandafron.se.
Leverans
Hur snabbt levererar ni?
Vi har valt att använda PostNord som våra fraktföretag, vilket säkerställer både snabb och säker leverans. Våra paket levereras normalt inom 1-3 vardagar från din beställning. När din beställning är packad får du ett Track & Trace-nummer så att du kan följa ditt paket.
Vad kostar frakten?
Vi har valt att göra det enkelt och prisvärt att få dina produkter levererade. Därför kostar vår frakt från endast 59 kr
Kundservice
Hur kontaktar jag er?
Har du frågor om våra produkter eller behöver support, är du välkommen att kontakta oss.
E-post: info@blandafron.se
Kontakt angående försäljning och marknadsföring: emil@blandselvfroe.dk
Kontakt angående B2B: emil@blandselvfroe.dk
Kontakt angående jobbmöjligheter: emil@blandselvfroe.dk